Recompensas Interactivas de Juegos

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Otorgue puntos en función de cualquier evento, comportamiento, transacción o tiempo personalizado. Desde referir a un nuevo cliente, suscribirse a un contenido o repetir una compra, las posibilidades son infinitas.

Deleite a sus socios permitiéndoles canjear sus puntos de muchas maneras: desde su propio ecosistema puntos acumulados como dinero , en un catálogo de recompensas compre vales digitales de marcas, pague con puntos. Fidelización por niveles Anime a los clientes a gastar más atrayéndolos con beneficios incrementales a medida que suben de nivel.

Ofrezca una experiencia única y opciones de recompensa flexibles basadas en niveles y mantenga a sus clientes comprometidos durante un largo periodo de tiempo.

Ofrezca a sus compradores acaudalados una experiencia exclusiva y un trato VIP. Fidelización gamificada Anime a los clientes a interactuar con su marca con regularidad manteniéndolos enganchados con desafíos y aumente la retención de clientes.

Fomente el comportamiento recurrente asociando los retos a los beneficios. Mantenga el interés con recompensas basadas en reglas que deleiten. Vaya más allá de las transacciones.

Incentive a los clientes para que participen en las redes sociales, creen contenidos, respondan a encuestas, hagan rayas diarias y se inscriban en el aniversario. Fidelidad a las prestaciones Generar un vínculo emocional y un sentimiento de pertenencia a la marca con ventajas exclusivas que conduzcan a la compra recurrente.

Las ofertas y los tratos prenegociados le permiten ofrecer a sus socios de fidelidad una serie de ventajas de forma regular. A lo lejos, la silueta de una gran montaña hace contraste con el resplandor del cielo en la luz de la cima.

Tu destino es llegar a ese lugar, y aprender lo que posee. La metáfora es clara: Este es nuestro viaje de vida, y caminaremos sobre él para alcanzar lo que sea que se encuentre al final.

A diferencia de los juegos más recientes, Journey es una experiencia mucho más simplificada. De hecho, el juego sólo contiene una palabra de texto: el título del principio. Más allá de eso, no hay diálogos, sólo el sonido de las pisadas de tu personaje golpeando con la arena.

Desde el principio hasta el final, todo lo relacionado con esta experiencia maravillosa y misteriosa está enteramente abierto a la interpretación, y la sensación general del juego es de paz y serenidad. Journey no es el primer juego que permite a los usuarios explorar su propio universo sin ser guiado, pero se encuentra en un camino poco transitado.

La popular serie de aventura de Cyan Myst era conocida por su ambiente atmosférico y su música. El estudio japonés de desarrollo en videojuegos Team Ico también es conocido por juegos con vastos paisajes y matices espirituales como Ico y Shadow of the Colossus. El diseñador de juegos independientes Jason Rohrer también sacudió a la industria de los videojuegos en el con un juego titulado simplemente Passage donde el jugador pasaba desde su nacimiento hasta su muerte, explorando la duración entera de la vida en un ejercicio de cinco minutos.

Así que ¿cuál es el nuevo enfoque de los juegos zen? Los juegos están organizados por temas, por lo que es fácil encontrar un juego que se adapte. Se trata de un sencillo juego de repaso de vocabulario en el que usted puede determinar las reglas.

Divida a sus alumnos en grupos y asigne a cada grupo una categoría por ejemplo, verano. Por ejemplo, tendrán 20 segundos para decir cinco cosas que pertenezcan a esa categoría p.

El uso de Herramienta WordCloud de Sendsteps le permitirá revisar las respuestas más populares a medida que aparecen más grandes en la pantalla.

Además, ahorrará a los alumnos el tener que compartir sus respuestas al mismo tiempo. Empiece con una palabra como "abeja" y lance una pelota a un alumno; éste tendrá que pensar en otra palabra que empiece por la última letra de la palabra anterior, e, como "esmeralda".

La cadena de palabras continuará de un alumno a otro hasta que un jugador sea incapaz de decir la siguiente palabra, entonces la clase se reiniciará sin ese jugador. Para un juego más desafiante, prepara un tema para el juego y pide a los jugadores que inventen palabras que encajen en esa categoría.

Por ejemplo, si el tema es animal y la primera palabra es perro, puedes elegir palabras como cabra o ganso.

Sea amplio con la categoría, ¡o este rápido juego de aula se pondrá difícil! Un juego que puede ayudar a los alumnos a aprender ortografía es el Scrabble.

Los jugadores dibujan fichas con letras y las utilizan para crear palabras en un tablero. Las palabras deben conectarse con otras que ya estén en el tablero. El ajedrez es un juego altamente estratégico que requiere mucho dominio para ganar.

Es el mejor juego para enseñar a los niños a pensar y resolver problemas. Con la creciente popularidad de los juegos, está claro que la gamificación en la educación ha llegado para quedarse.

Y eso es bueno. Los estudios han demostrado que los juegos educativos pueden mejorar la memoria, aumentar la concentración e incluso potenciar las habilidades de resolución de problemas. No dejes que tus alumnos se pierdan la oportunidad de divertirse mientras aprenden.

Implemente juegos educativos hoy mismo. La pasión de Anouk por las presentaciones comenzó cuando era muy joven: desde hacer presentaciones voluntariamente en la escuela primaria hasta ganar un premio de oratoria con un discurso escrito y presentado por ella misma. Esta adoración cobra vida mientras trabaja para Sendsteps.

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Como hacer que tu chat controle tu videojuego en twitch (twitch plays) COSAS BUENAS EN CAMINO

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Restaurants, shopping, travel, generally everything that requires some degree of social interaction may be impacted by the norms and precautions of the pandemic for years to come.

Even our daily routines, such as how we consume media, have not been immune to an ongoing influence from this period. Notably, streaming and gaming both found a larger presence in the media diets of consumers. In the following months, anecdotal takes and limited evidence found corroboration from a variety of sources.

While the general narrative around gaming and the pandemic was increased engagement, there were some concerns that mobile might drop off as parts of life where mobile gaming is common like commuting were no longer regular occurrences.

Research firm Forrester predicts that heavy online video consumption via streaming services will continue on past the pandemic, potentially to the point of making visits to the cinema a relatively niche activity.

The same may be true for streaming viewing, inclusive of layering this viewing with gaming. Human behaviors, as a rule, tend to shift slowly - but what may have been a curiosity or reinvestment at the onset of the pandemic has likely become a habit some two years later.

Like so much of our day-to-day lives, the pandemic has irrevocably altered our relationship with media. The prevailing evidence points towards a relationship where gaming is featured even more prominently than before, and in dialogue with shifting expectations around main-stay media consumption such as TV.

What was a novelty at the onset of the pandemic may now be a norm, and whatever trajectory gaming was on en route to being a dominant part of the consumer media ecosystem may have been irrevocably fast-tracked.

With the rise of gaming more generally, we will inevitably find new ways in which gaming is weaved into other forms of media consumption, be it via a new form of second screening or otherwise. Marketers would be well advised to understand and adapt to the new media landscape which may well extend beyond the confines of this unusual and challenging period, and in doing so evolve old strategies to emerging media frontiers.

In as the world changed, so too did our entertainment habits. Looking for ways to find social connection, joy and purpose in a world without physicality, people increasingly turned to video games and esports.

But far from being a new phenomenon, gaming has been steadily on the rise for years. And what will be the impact of these changed behaviors and emotional connections long term?

Discover what entertainment and gaming habits will look like in a post-pandemic world. They are the first generation to grow up with gaming in its proliferation, creating a lasting emotional connection that has seen them dedicate more time and money to gaming today than any other generation.

While both Generation Z and Millennials lead the pack when it comes to their engagement, enjoyment, and consumption of gaming, Millennials find themselves being pulled back to the games they grew up with, investing more into the games that speak to their deeper motivations.

It is this unique combination of passion, dedication, and investment in gaming that sets Millennials apart from not only Gen Z but all other gaming generations. Like many adults, time is my most scarce and sacred commodity.

And you should too, as this signals several important implications in the gaming and marketing landscape. Early arcade games were made notoriously difficult because having a player lose was profitable - another quarter for another chance.

Have you ever seen Super Mario Brothers played end to end? The center of gravity for gaming moved from the arcade to the living room, and now increasingly to the phone.

Through this transition, the technical limitations of the past are less relevant. Sure, there are some games where the difficulty is the point of the game Roguelikes, Souls games, etc. This bigger and more differentiated audiences - virtually any consumer can be reached in gaming.

Understanding the context of a given entertainment environment, and the need state through which a consumer approaches it leads to powerful and effective marketing tactics.

A better understanding of the gaming ecosystem can lead to outsized results for brands. These are sophisticated, multi-billion dollar entertainment experiences occasionally on par or better than the likes of TV or movies. Gaming should not be thought of as a simplistic and niche category, but a massive entertainment platform befitting premium brands and sophisticated marketing activations.

In this way, brands give back the most valuable commodity possible to consumers time and can be a hero. I can personally vouch for the time and sanity savings one may reap from a well-implemented Easy Mode. In , the first Millennials will turn The last generation to grow up in a pre-internet world, Millennials witnessed the emergence of smartphones, social media, and one-click shopping.

They are intimately familiar and comfortable with digital technology, while also remembering a world without it. For Millennials, this meant they grew up playing classic video game titles, with gaming forming a key part of their childhood and identity.

As such, Millennials have spent more of their lives playing video games than any other generation to date. Their relationship with gaming, and indeed gaming itself, has evolved as they have, staying with them throughout the digital transformation that has largely defined the generation.

And for Millennials, this high engagement has continued well into adulthood. Millennials enjoy the strong sense of nostalgia associated with a pastime they first experienced in their youth. The relaunch of classic gaming titles such as Tony Hawk and Crash Bandicoot in recent years points to this trend.

Not only do Millennials have an emotional connection to these games, stories, and characters, but they are also more loyal to the franchises they grew up playing. At a time when so many of us are looking for forms of comfort and reassurance amidst uncertainty in an ever-changing world, gaming provides Millennials with exactly that.

It gives millennials a sense of purpose, joy, and connection, with a nod to the familiarity of their youth. From their first introduction to gaming in their youth to the strong pull of nostalgia into adulthood, Millennials are one of the most engaged gaming generations.

It is this connection to gaming, coupled with the purchasing power of a high disposable income, that makes Millennial gamers one of the most valuable audience groups for brands. The online-based study surveyed 21, gamers across the United States, the United Kingdom, France, and Germany.

Millennials are classified as those born between and Generation X are classified as those born between and At the heart of any great game experience is its fans. And this holds true across platform, genre and game type, from professional esports competitions to mobile match-3 games.

For brands and marketers wanting to activate in the gaming space, the first step is understanding the audience - what motivates them, what engages them and their emotional need states.

Always wanted to win a trophy at Cannes? Teams of 3 will go head-to-head with the action kicking off on June Registration is open to all not just Cannes Lions attendees and closes on June Be sure to check out the Activision Blizzard Media content hub for the latest gamer research and insights.

Making up a significant proportion of the gaming audience are gamer parents - moms and dads who love video games and esports. Whether gaming provides them with a moment to themselves, or is a shared experience they enjoy playing and watching with their family, gamer moms and dads show high engagement with gaming across all types of gaming platforms.

Learn more about how gamer parents, many of whom grew up gaming, are changing the game when it comes to gaming audiences. The campaign was a unique approach from an enterprise software company, featuring creative elements that focused on human feelings and raw emotions e.

By partnering with King Games, SAP was able to provide real value during key moments that helped players further their gameplay. The natively integrated video ads reached a highly engaged and viewable audience while delivering on all ad effectiveness measures.

Through a brand lift study, BT was able to test the effectiveness of its video ad in a premium and fully opt-in environment. Through eye-catching rewarded videos that featured clear branding, the campaign helped BT drive brand exposure. By featuring ad creative with clear branding elements and utilizing a sound-off strategy, Mini Babybel Bio was able to drive brand impact.

The campaign resulted in high viewability and video completion rates, outperforming industry standards. By providing King gamers with real value that helped further their gameplay, HelloFresh was able to elicit positive brand associations with players.

Ad exposure also drove a double-digit impact in ad recall. By leveraging an ad effectiveness study, Kimberly Clark was able to test the efficacy of opt-in video ads among leaned-in players within a highly premium environment.

The vertically-oriented videos, optimised for mobile ad platforms, featured on-screen text with key messaging takeaways. Thematic consistency between creatives reinforced branding presence and recognition.

As a result, the campaign saw great success in boosting impact for the toilet tissue brand. Consequently, the Andrex® campaign outperformed industry norms on viewability and video completion rates.

The strongest impact was seen in a double-digit lift for ad recall. By leveraging a brand lift study, N26 was able to test the efficacy of its video creative in a premium, brand safe, choice-based environment.

By partnering with King Games, N26 was able to provide real value during key moments that helped players further their game progress. As a result, the campaign considerably exceeded industry norms across both viewability and video completion rates.

The rewarded video ad also resulted in double-digit lift for ad recall. The Match 3 end card experience emulated the gameplay of Candy Crush and created a seamless brand integration for Pringles, all while providing desirable rewards to players and helping further their game progress.

The Agency Showdown brought together 32 teams from our agency partners in a head-to-head in a virtual Call of Duty: Mobile esports tournament. Missed any of the action? Catch up on the best plays and epic hits. While engagement with video games increased during , gaming itself is far from a new phenomenon.

For most people, this increased engagement with video games signified a return to gaming, or an opportunity to reconnect with a pastime they had previously enjoyed but lacked the time to spend with it. This research aims to better understand what these behaviors and emotional connections will mean long-term for audiences and brands alike, providing insight into entertainment and gaming usage in a post-pandemic world.

What makes a gamer a gamer? The platforms they play on? Their motivations for playing? Swept up in a cloud of stereotypes and out-of-date cliches, the true depth and diversity of this audience is not often realized. Less than half said yes. The advancement in technology means it has never been easier to play - smartphones allow us to have a gaming console in our pocket while online gaming has never been more accessible.

Gamers are portrayed as either mobile or console players, casual or hardcore, first-person shooter or puzzle gamers. But this approach means gamers are often portrayed as one-dimensional, fitting neatly into pre-conceived notions and stereotypes.

They can quietly revel in the sense of achievement gaming offers, while also enjoying the social connection that comes from playing with friends. And they can rush to buy the latest gaming release while simultaneously refusing to call themselves a gamer.

While this audience does exist, it is far from the majority of gamer types that were identified. Instead, we are introduced to a whole spectrum of players who, while united by the enjoyment and fun gaming offers, have different motivations and need states that gaming satisfies.

Gamers are multifaceted and oftentimes misunderstood. By establishing a deeper understanding of the different gamer personas that make up this global audience, marketers can better target and engage with these highly valuable consumers.

The result was six distinct gamer personas based on demographics, platforms used, motivations, attitudes, and psychographics. Read about the Player One persona below. They are young, game wherever and whenever they can, and spend frequently and substantially on their love for gaming.

This early adoption also extends to gaming hardware, with Player Ones more likely to have the latest and greatest gaming tech compared to most other gaming segments. The only thing stopping them from gaming more often are major life events like getting an education, going to work, or having a family.

Their passion for games is no secret to those who know them, and this gaming expertise is often tapped into by friends or family who are looking to purchase technology products and services themselves. Their willingness to throw themselves into any gaming experience is likely explained by the confidence they feel when playing games.

Game play grants them a valuable sense of freedom and empowers them with the capacity for exploration and self-expression. Read about the Lifestylist persona below. While their gaming interests are broad when it comes to platforms and genres, their preferred games are predictably mainstream.

They invest time and money into the most popular elements of gaming culture. Gaming is a preferred hobby, and they prioritize it over other more traditional entertainment interests. This group is the least likely out of all the personas to be found watching TV more than once a week.

They would much rather spend their time going to movies, reading, creating art, or listening to podcasts. Some have been playing for decades, while others have ramped up their interest in games more recently. They devote extra time to learning about the gaming space and industry by reading gaming news, and they appreciate the skills of other players by watching gaming streams and competitive esports matches.

Read about the Next Leveler persona below. Gaming is their preferred space, one where they can freely express themselves, share and explore. Consoles and PCs are their preferred platforms.

However, they supplement their device portfolio with mobile as well, dedicating more than an hour a day to small-screen gaming. Almost all Next Levelers describe esports as the future of competitive entertainment. For these players, gaming is life.

Read about the Dabbler persona below. Their shifting interests over the years have led them to dedicate time to other activities like social media, cooking, and shopping—all of which this group does almost every week. They spend time learning and exploring video games independently several times a week, finding small ways to fit in gaming throughout the day.

Through this discovery and participation, they are building their own connection to the gaming community. Only a third feel confident in their gaming skills, and they are unlikely to look for in-game social connections or try playing with others. Mobile gaming is where they are most comfortable, but they are curious about other elements of gaming culture and are slowly building familiarity with all gaming has to offer across platforms and franchises.

Almost one-third of the population plays video games yet of this group, less than half actually identify as a gamer. Why is there this disconnect between the activity of playing games and self-identification? And how does this disconnect impact our understanding of who the gaming audience really is?

Read about the Denialist persona below. They love the competitive nature of games, enjoy playing with others, and engage with franchises from which global esports leagues have been built. This could be because their identity is built around other things—Denialists spend large parts of their week exercising, playing or watching sports, and keeping up with the latest news and current affairs online.

They appreciate the innovative world of gaming and the mental stimulation that action, shooter and sports game genres provide. The gaming world has evolved. The technology that powers games has improved.

The players have changed. But what about the way we think about gamers? It reveals that less than a third of gamers fit the stereotypical gamer mold.

When gamers are clustered by identity, motivations, and play styles, the result is six distinct gamer personas. Their motivations converge around the games they play and how they play them, rather than just their basic demographics.

Of the six gamer personas, only two resemble the stereotypical image of a gamer. Read about the Super Swiper persona below. They can be found enjoying Candy Crush or Words With Friends in their leisure time after work or on weekends. Their ideal time off is spent with loved ones, and their preferred activities are watching TV and cooking, which they do almost daily.

Four out of five Super Swipers bask in the sense of achievement from overcoming in-game obstacles. World-class competition, top tier tournaments, edge-of-your-seat excitement and passionate fans.

What were once the hallmarks of traditional sports leagues are now as readily associated with another form of competitive entertainment - esports. The comparison between esports leagues, such as Call of Duty League and Overwatch League, and their real-world counterparts, such as the NFL and NBA, has been happening since esports first made its mark in the gaming world and has only increased as the buzz around esports has grown.

While many traditional sports competitions were placed on hold or canceled, esports leagues continued to deliver elite-level competition on a global stage thanks to the virtual world in which it inhabits.

This ability to operate in an online environment is one of esports key differentiators to traditional sports and helped it further establish its place in mainstream entertainment culture. It provides an intersection for sport and entertainment with the power of a young, diverse, highly-engaged, and affluent audience.

In an increasingly virtual world, esports provides social connectivity and shared experience in a way that extends beyond a single match or league.

When people are unable to interact face-to-face, they turn to video games and esports as a way to connect, interact, and escape.

Esports unites players, fans, and viewers, and gives us a glimpse into the future of digital entertainment and fan engagement. Esports was shown to be better at keeping viewer attention during sponsorship ads, resulting in higher performance on lower-funnel brand metrics, such as recommendation intent, when compared to traditional sports.

During sponsorship ads, the immersion measured as the attention and emotional response of the viewer was sustained for esports viewers in comparison to traditional sports audiences, where there was a decrease. For marketers looking to capture and sustain the attention of viewers for better message transfer, this increase in immersion throughout the viewing experience is significant and underscores the intrinsic value of esports advertising.

Passionate about the game and their favorite teams, esports fans recognize the role of advertising in growing the industry and the leagues, and view brands that support their favorite pastime positively.

This brand favorability as well as brand perception are both significantly higher for esports advertising than traditional sports.

Esports has emerged not simply as an alternative to sports sponsorships, but as a legitimate advertising media channel in its own right - one that can reach the most exclusive audiences in advertising and provide impact above and beyond traditional sports sponsorships.

The comparisons between esports and traditional sports may be easy to make, but when it comes to ad effectiveness, esports advertising stands on its own.

Call of Duty, Crash Bandicoot, Diablo. They also represent a new era in mobile gaming, one where the top video game titles look just as home on your phone as they do on your gaming console. But mobile games have come a long way.

The launch of several iconic gaming franchises and triple-A games on mobile has seen the mobile emerge as a legitimate gaming platform in its own right, one which is home to captivating worlds, epic battles, and legendary storytelling.

With mobile gaming, people have a gaming console in their pockets and can play without the investment into additional gaming tech and hardware.

From that viewpoint, the evolution of these much-loved gaming franchises to mobile makes sense - it offers a way to further engage with fans while offering a low barrier to entry and greater accessibility.

The answer is two-fold. Firstly, better technology has meant better gameplay. Moves that were once only possible on a console with a specifically-designed controller and optimal processing power can now take place on mobile.

At a time when people are looking for ways to connect and engage, mobile gaming presents an easy way to do just that. For many players, the time is right to be introduced to the franchises, characters, and storylines that are loved so much on console and PC.

Mobile also makes it easier for those wanting to re-engage with franchises they may have played years earlier on console, bringing those players a sense of nostalgia and familiarity. In short, mobile allows these iconic games to deliver joy, connection, and purpose to even more players and fans. The shift of these well-known titles to mobile gaming however changes all of that.

Their fans are passionate, enthusiastic, and most importantly, highly-engaged. Brands have the opportunity to reach these fans when they are already enjoying and engaging with the games they love.

As more iconic gaming titles and franchises make the shift to mobile, the opportunities for brands to tap into the high-valuable gamer audience continue to grow. When Activision Blizzard Media was looking for a way to engage with the advertising industry through a fun and engaging virtual event, it was no surprise that so many of our agency partners and friends answered the call.

Or more specifically, the Call of Duty. The hits were big, the gameplay was strategic, but it was the dedication to the cause that was the biggest highlight of the tournament.

What will this look like in ? Gaming was an increasingly important outlet for entertainment in , particularly as entertainment-hungry consumers spent more time than usual at home, and the new console releases helped to cement gaming's place in the living room.

Have you even considered what colorspace your HDMI cord can handle? And while mobile gaming consistently puts up impressive numbers for revenue, engagement, users, etc. The net result is that gaming, and mobile gaming in particular in this case, will almost certainly have increasingly diverse and numerous niches for virtually every consumer in Love it or annoyed by it, Farmville was an ever-present force in the early days of Facebook.

Of course, we know better now - the strategies employed to draw folks into these games became so burdensome and disruptive that platforms like Facebook all but completely cut off deep integrations between social games and their social network.

Many such games survived, but not nearly in the monolithic presence they had enjoyed before Farmville had 30m users playing daily at its peak.

Rather, gaming is becoming an even more important means to connect and interact with friends and family in a meaningful way when physical contact is all but impossible. Online and social MMORPG king World of Warcraft released its latest expansion which quickly became the biggest launch day for any PC game ever.

Ultra-cute village sim Animal Crossing: New Horizons sold What we are seeing here is not a seismic shift, so much as a wave of larger numbers of consumers than ever capitalizing on one of the greatest superpowers of gaming: socialization without physicality.

Given that will still very much be defined by the circumstances of a global pandemic, this wave will continue on in full strength throughout the year. Despite starry-eyed speculation around gaming increasingly going VR, we will not be seeing a dramatic surge in these platforms in The reason is that virtual reality is in its own uncanny valley - the aversion, in this case, is not a robot posturing to be human that is pretty realistic but not quite human enough to be uncreepy in the process , but rather a game experience that is all-encompassing, but not quite unobtrusive and high quality enough to be deeply immersive.

While mega-hit franchises like Half Life making their VR debut with Alyx this past year popped usership, we are still a ways away from mainstream adoption in Though technology is getting very close to cresting the proverbial hill of this valley, marketers are better served focusing on the fundamentals of more ubiquitous platforms than VR for a far greater return on time and investment at this stage in the game.

The opportunity present within is to get off the sidelines and into the game, as the experiences for consumers have never been better nor have the touchpoints for marketers been more numerous. The LGBTQIA community is exceptional, and the space they inhabit within the gaming world is no different.

LGBTQIA gamers stand apart from other gaming audience groups, especially when it comes to gamer identity, motivations for playing and engagement. Taking a closer look at LGBTQIA gamers reveals the key role they play in the gaming community as well as the diversity of the gaming audience as a whole.

This is in part due to the fact that LGBTQIA gamers start gaming at an earlier age. Gamers who engage with video games at an earlier age are more likely to identify as a gamer, and on average, LGBTQIA gamers started gaming at 22 years old, compared to 28 years old for heterosexual and cisgender gamers.

In general, LGBTQIA motivations for gaming are of a deeper psychographic and emotional connection to the content of gaming, beyond the enjoyment they get out of the mechanics. The fantasy and creativity that gaming can provide are a gateway for LGBTQIA gamers to connect with narratives and characters outside of their physical world.

It provides a sense of escapism as well as an outlet for self-expression. fomentar la interacción social y la competencia. Uno de los aspectos más poderosos de la gamificación es su capacidad para fomentar la interacción social y la competencia sana entre los usuarios.

Al incorporar tablas de clasificación, opciones multijugador o desafíos que se pueden compartir en las redes sociales , puedes alentar a los usuarios a interactuar con tu contenido y competir con sus pares. Por ejemplo, un blog de recetas podría organizar un desafío de cocina mensual en el que los participantes compartan fotografías de sus creaciones culinarias en las redes sociales utilizando un hashtag específico.

Esto no sólo promueve la interacción social, sino que también brinda una oportunidad para el contenido generado por el usuario , mejorando aún más el alcance y el impacto de su contenido.

incorporar la gamificación a tu estrategia de creación de contenido puede revolucionar la forma en que interactúas con tu audiencia. Al transformar los cuestionarios en desafíos atractivos, desbloquear niveles y sistemas de progresión, incorporar recompensas gamificadas y fomentar la interacción social, puede crear juegos interactivos que cautiven e inspiren a su audiencia.

Aprovechar el poder de la gamificación abre infinitas posibilidades para crear experiencias memorables e inmersivas que dejen un impacto duradero en los usuarios. Entonces, ¿por qué no gamificar tu contenido hoy y comenzar a revolucionar la forma en que te conectas con tu audiencia?

El poder de la gamificación en la creación de contenidos - Gamifica tu contenido como crear juegos interactivos. Antes de sumergirse en el desarrollo de juegos, es fundamental comprender a su público objetivo.

Realizar una investigación exhaustiva le permitirá recopilar información sobre sus preferencias, intereses y expectativas.

Al comprender a su audiencia, puede adaptar sus juegos a sus necesidades y deseos específicos , garantizando una experiencia más atractiva y entretenida.

Comience analizando la demografía de su audiencia. Considere factores como la edad, el sexo, el nivel educativo y la ocupación. Por ejemplo, si su público objetivo son niños pequeños, querrá crear juegos que sean simples, coloridos y educativos.

Por otro lado, si su audiencia está compuesta por profesionales, puede concentrarse en crear juegos desafiantes y estratégicos que satisfagan sus intereses. A continuación, identifique los intereses y pasatiempos específicos de su audiencia. Al comprender sus intereses , puedes crear juegos que se alineen con sus pasiones.

Por ejemplo, si a tu audiencia le gustan los deportes, podrías diseñar un juego que simule su deporte favorito o incluya desafíos relacionados con los deportes. Considere los distintos niveles de habilidad de su audiencia.

Algunos jugadores pueden ser principiantes, mientras que otros pueden tener más experiencia. Es importante atender estos diferentes niveles de habilidad para garantizar que todos puedan disfrutar e interactuar con sus juegos.

Ofrecer diferentes niveles de dificultad o proporcionar tutoriales para principiantes puede ayudar a adaptarse a la amplia gama de habilidades de su audiencia. personaliza la experiencia :. Para mejorar la participación, considere incorporar funciones de personalización en sus juegos. Permita que los jugadores personalicen sus avatares, elijan sus modos de juego preferidos o desbloqueen recompensas especiales según su progreso.

La personalización no sólo hace que el juego sea más divertido para los jugadores, sino que también crea un sentido de propiedad e inversión en la experiencia.

recopile comentarios :. Por último, recopile continuamente comentarios de su audiencia para mejorar sus juegos. Anime a los jugadores a brindar sugerencias, informar errores o compartir su experiencia general. Al escuchar sus comentarios , podrá identificar áreas de mejora y realizar los ajustes necesarios para garantizar que sus juegos sigan siendo atractivos y entretenidos.

En conclusión, comprender a su audiencia es la clave para crear juegos interactivos que realmente atraigan y entretengan. Al realizar investigaciones, analizar datos demográficos, identificar intereses, atender a diferentes niveles de habilidad, personalizar la experiencia y recopilar comentarios, puede adaptar sus juegos para satisfacer las necesidades y preferencias específicas de su audiencia.

Recuerde, cuanto más sepa sobre su audiencia, mejor equipado estará para crear juegos que los cautiven y deleiten. Adaptar juegos para atraer y entretener - Gamifica tu contenido como crear juegos interactivos.

establecer objetivos claros es un paso crucial en el proceso de creación de un juego interactivo. Antes de sumergirte en la fase de diseño y desarrollo, es fundamental definir el propósito de tu juego y lo que esperas lograr con él.

Esto no solo guiará tu toma de decisiones durante todo el proceso de desarrollo, sino que también garantizará que el juego se alinee con tu estrategia y objetivos de contenido generales.

En esta sección, exploraremos la importancia de establecer objetivos claros y brindaremos algunos ejemplos, consejos y estudios de casos para ayudarlo a crear juegos interactivos impactantes.

Uno de los propósitos principales de un juego interactivo es facilitar el aprendizaje o educar a su audiencia de una manera divertida y atractiva. Por lo tanto, es fundamental definir claramente los resultados de aprendizaje que desea lograr a través de su juego. Por ejemplo, si estás creando un juego para una plataforma de aprendizaje de idiomas , tu objetivo podría ser ayudar a los usuarios a mejorar su vocabulario y sus habilidades gramaticales.

Al establecer resultados de aprendizaje específicos, puedes diseñar mecánicas de juego y contenido que contribuyan directamente a lograr esos objetivos. Su juego interactivo debe alinearse con su estrategia de contenido general e integrarse perfectamente con su contenido existente.

Considere cómo el juego complementará sus otras piezas de contenido y reforzará los mensajes clave que desea transmitir. Por ejemplo, si eres una organización ambientalista que busca crear conciencia sobre el cambio climático, tu juego podría centrarse en enseñar a los jugadores sobre prácticas sostenibles y la importancia de reducir la huella de carbono.

Al alinear su juego con su estrategia de contenido, crea una experiencia coherente para su audiencia. Involucre y motive a su audiencia :. Un juego interactivo debe diseñarse para atraer y motivar a su audiencia. Considere el grupo demográfico objetivo y sus preferencias para crear un juego que resuene con ellos.

Incorpora elementos que hagan que el juego sea emocionante, como desafíos, recompensas y competencia. Por ejemplo, una aplicación de fitness podría crear un juego que anime a los usuarios a completar entrenamientos diarios y ganar puntos para desbloquear nuevos niveles o recompensas virtuales.

Al hacer que el juego sea divertido y gratificante , aumenta la participación del usuario y crea una experiencia positiva.

Estudio de caso: juego de aprendizaje de idiomas de Duolingo:. Duolingo, una popular plataforma de aprendizaje de idiomas, ha gamificado con éxito el proceso de aprendizaje de un nuevo idioma.

Su objetivo era hacer que el aprendizaje de idiomas fuera accesible, atractivo y agradable para los usuarios de todo el mundo. Al incorporar elementos similares a los de un juego, como subir de nivel, ganar puntos y competir con amigos, Duolingo motiva a los usuarios a seguir practicando y aprendiendo.

Este enfoque ha tenido mucho éxito y millones de usuarios interactúan con la plataforma a diario. consejos para fijar objetivos claros:.

Definir el propósito de su juego interactivo - Gamifica tu contenido como crear juegos interactivos. Cuando se trata de crear juegos interactivos, elegir el formato de juego adecuado es fundamental. Los diferentes tipos de juegos ofrecen experiencias únicas y oportunidades de participación para su audiencia.

En esta sección, exploraremos algunos de los formatos de juegos más populares y brindaremos ejemplos, consejos y estudios de casos para ayudarlo a tomar una decisión informada.

juegos de preguntas :. Los juegos de preguntas son una forma fantástica de poner a prueba los conocimientos de su audiencia y brindarles una experiencia de aprendizaje interactiva. Estos juegos suelen incluir preguntas de opción múltiple o afirmaciones de verdadero o falso.

Por ejemplo, un blog de comida podría crear un "¿Qué tipo de entusiasta eres? Consejo: mantenga sus juegos de preguntas concisos y centrados en un tema específico para mantener el interés de su audiencia. Además, considere incorporar elementos visuales, como imágenes o videos, para que la experiencia sea más atractiva.

Estudio de caso: Buzzfeed es conocido por sus cuestionarios interactivos que cubren una amplia gama de temas, desde la cultura pop hasta las preferencias personales. Sus cuestionarios se han compartido ampliamente y generan una importante participación de la audiencia.

juegos de rompecabezas :. Los juegos de rompecabezas desafían las habilidades de resolución de problemas de tu audiencia y pueden ser altamente adictivos. Estos juegos pueden adoptar diversas formas, como rompecabezas de palabras, crucigramas, sudoku o rompecabezas.

Por ejemplo, un blog de viajes podría crear un juego de rompecabezas "Adivina el punto de referencia", en el que los usuarios tienen que juntar piezas de una imagen de un punto de referencia famoso.

Consejo: al diseñar juegos de rompecabezas, asegúrese de que sean lo suficientemente desafiantes para atraer a su audiencia, pero no demasiado difíciles como para resultar frustrantes. Considere agregar pistas o diferentes niveles de dificultad para adaptarse a varios niveles de habilidad.

Estudio de caso: The New York Times ofrece un crucigrama diario en su sitio web, lo que atrae a una audiencia dedicada que dedica mucho tiempo a interactuar con su contenido.

Los juegos de historias interactivos permiten que su audiencia se convierta en parte de la narrativa al tomar decisiones que afectan el resultado. Estos juegos son excelentes para contar historias y pueden usarse para crear experiencias inmersivas.

Por ejemplo, un blog de moda podría desarrollar un juego de historias interactivo en el que los usuarios tomen decisiones sobre la moda de un personaje y vean las consecuencias de sus elecciones.

Consejo: planifique cuidadosamente su juego de historia interactivo, trazando diferentes caminos de decisión y sus resultados.

Asegúrese de que las opciones presentadas sean significativas y tengan un impacto significativo en la historia para mantener a su audiencia interesada. Estudio de caso: "Bandersnatch", un episodio interactivo de la serie de televisión "Black Mirror", se convirtió en una sensación, permitiendo a los espectadores tomar decisiones que dieron forma a la historia y dieron lugar a múltiples finales.

En conclusión, elegir el formato de juego adecuado para su contenido interactivo es esencial para atraer a su audiencia de manera efectiva. Ya sea que opte por un juego de preguntas , un juego de rompecabezas o un juego de historias interactivo, cada formato ofrece oportunidades únicas de interacción e inmersión.

Al comprender las características y beneficios de los diferentes formatos de juegos, puedes crear experiencias cautivadoras y memorables para tu audiencia. Explorar diferentes tipos de juegos interactivos - Gamifica tu contenido como crear juegos interactivos.

Desafíos: Uno de los elementos clave en el diseño de un juego atractivo es crear tareas desafiantes para los jugadores. Los desafíos brindan una sensación de logro y mantienen a los jugadores motivados para seguir jugando.

Estos desafíos pueden adoptar la forma de acertijos, misiones cronometradas o tareas basadas en habilidades. Por ejemplo, en un juego de rompecabezas, es posible que se solicite a los jugadores que organicen una serie de bloques en un orden específico para avanzar al siguiente nivel.

A medida que avanza el juego, los acertijos se vuelven cada vez más difíciles, lo que supone un desafío continuo para los jugadores.

Recompensas: además de los desafíos, es importante incorporar recompensas a la mecánica de tu juego. Desde el principio hasta el final, todo lo relacionado con esta experiencia maravillosa y misteriosa está enteramente abierto a la interpretación, y la sensación general del juego es de paz y serenidad.

Journey no es el primer juego que permite a los usuarios explorar su propio universo sin ser guiado, pero se encuentra en un camino poco transitado.

La popular serie de aventura de Cyan Myst era conocida por su ambiente atmosférico y su música. El estudio japonés de desarrollo en videojuegos Team Ico también es conocido por juegos con vastos paisajes y matices espirituales como Ico y Shadow of the Colossus.

El diseñador de juegos independientes Jason Rohrer también sacudió a la industria de los videojuegos en el con un juego titulado simplemente Passage donde el jugador pasaba desde su nacimiento hasta su muerte, explorando la duración entera de la vida en un ejercicio de cinco minutos.

Así que ¿cuál es el nuevo enfoque de los juegos zen? Los jugadores ¿quieren algo relajado al jugar para tomar un descanso de los títulos de acción acelerados como Halo y Call of Duty? o ¿hay algo más detrás de esto? Welsh , profesor asistente de Humanidades Digitales en la Universidad Loyola.

En su lugar, cuando nos paramos frente a la tranquilidad de un paisaje de Courbet; o para el caso la violencia del naufragio en una obra de Turner, lo estudiamos con una consideración activa y atenta.

Impulsado por las elecciones estilísticas del artista, pensamos sobre el mundo que guarda, hacemos asociaciones, exploramos e imaginamos. Welsh dice que los juegos de este tipo tratan de ofrecer a los jugadores algo nuevo y diferente en sus interacciones con los medios digitales.

By Dataxe

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